05 december 2004

Theater: Revue?!

"Revue?!"
Door Purper

Het heet wel Purper, maar eigenlijk is alleen nog Frans Mulder een echte 'Purperiaan'.
Hij werd ditmaal bijgestaan door Nelly Frijda (jaja, Ma Flodder kan ook nog wel wat anders dan met een sigaar in de mondhoek de aso uithangen) en twee jonge talenten, Hilke Bierman en Ara Halici. De eerste is een (denk ik) redelijk klassiek geschoolde jongedame die bijzonder goed kan zingen, en ook nog leuk danst; de tweede is een magere medelander die erg leuk kan dansen. Uiteraard kan Hilke ook dansen en Ara ook zingen, maar in ieder geval in de voorstelling die ik zag was bij de een vooral het zingen erg goed en bij de ander het dansen. En tja, Nelly mocht toch wel een beetje dwarsliggen, want ze mocht een paar leuke chagrijnige types neerzetten. Uiteraard geldt zoals bij iedere revue, er zitten dingen in die je leuk vindt en dingen die je minder vindt, maar over het algemeen heb ik me best vermaakt, en het is in ieder geval vele malen leuker dan de vorige voorstelling van Purper die ik heb gezien, met Frans Mulder en Trudy Labij en Alfred van den Heuvel. Dat was bijzonder saai moet ik helaas zeggen...
Hopelijk komt er ooit weer een 'echte' Purper, met Erik Breij en Alfred van den Heuvel erbij. Zonder Frans Mulder teniet te doen, maar hij in zijn eentje met nog wat 'vreemden' erbij, is voor mij geen Purper. Maar Erik Breij heeft het erg druk met allerlei (meer en minder succesvolle) eigen projecten, dus of die kans erin zit... Ik weet het niet. Maar goed, je kan altijd hopen!

Link:
Website van Purper