13 maart 2006

Lekker dan... Blog geblokt!

Tja wellicht waren er al mensen die zich af vroegen of ik nog wel eens aan mijn blog dacht.
Nou, IK wel... Ik had ook al allerlei stukjes gemaild (je kan via mail stukjes op je eigen blog zetten). Alleen had ik er niet aan gedacht om het te controleren.
Tja en toen ik afgelopen vrijdag dus ineens merkte dat er al drie weken niks gepubliceerd werd, begon ik me nog eens achter de oortjes te krabben.

Wat bleek...
Kennelijk heeft men bij Blogger (de site via welke deze blogs lopen) iets nieuws ingevoerd: spampreventie. Op zich nuttig hoor, een blog met alleen maar onzin en heel veel links naar dure sites is natuurlijk niet leuk om te lezen. Dus op zich kan ik me wel vinden in het principe.
Maar men heeft dus bedacht dat er een soort van robotjes (zo noemen ze het zelf hoor) de blogs doorlopen en als er te veel links in zitten, of teveel dezelfde, dan wordt je blog dus geblokt. En dan mag je blij zijn als je er op tijd achter komt want als je niet binnen een bepaalde tijd reageert, dan wordt het hele zaakje ongenadig van het net gehaald.

Gelukkig was de mijne dus "alleen maar" geblokt, en kon ik middels een automatisch formulier een verzoek indienen om het te laten bekijken en beoordelen, en zoals je merkt doet het hele boeltje het nu weer. Poeh...

Ik ben overigens wel zover dat ik nu het hele zwikje heb gekopieerd naar een Word-bestand dat ergens op mijn eigen harde schijf geparkeerd is. Dus áls er nog eens iets gebeurt, en het hele blog verdwijnt, hoef ik in ieder geval niet vanaf 2003 al die teksten weer opnieuw te verzinnen en in te tikken.
Maar goed, dat dus als verklaring voor de afwezigheid...