10 januari 2006

Niet leuk: Kaakchirurg, de vierde keer

Jawel, van de week voor de vierde keer in evenzoveel maanden bij de kaakchirurg geweest.
In september was bij het trekken van de verstandskies rechtsboven een gat ontstaan door het bot heen, zodat ik alles wat ik at of dronk via mijn neus weer naar buiten kon laten komen. Erg grappig, maar niet handig.
Nou hadden ze al een keer geprobeerd het zaakje dicht te naaien, maar blijkbaar had de chirurg de verkeerde Burda of Knip Mode te pakken of zo, want het gat bleek een paar dagen later (na het wegtrekken van de zwelling) nog steeds in onveranderde toestand aanwezig.
Ach het had wel een voordeel: als ik een verstopte neus had, kon ik die via dat gat lekker doorblazen, wat me toch denk ik wel een paar verkoudheden heeft gescheeld. Het zaakje raakte immers niet meer echt verstopt.
Maar goed, afgelopen week dus een nieuwe poging.
Nou weet ik niet precies wat die man dit keer gelezen had voordat hij bij mij aan de slag ging, maar ik heb bij thuiskomst eerst maar even gecheckt of alle kiezen die er vóór de behandeling zaten, nog aanwezig waren. Hij was net zo hard aan het breken en duwen als bij het trekken... Maar alles leek nog te zitten waar het hoorde, qua kiezen althans.
We zijn nou een paar dagen verder, en de zwelling is er nou uit, maar ik heb er nog niet echt veel vertrouwen in. Hoewel ik niet precies tot achter mijn kiezen kan kijken, en hoewel voelen ook niet alles zegt, heb ik het idee dat hij maar de helft heeft afgedicht. Nou kan het zijn dat hij door dat breken die helft zodanig heeft verbouwd dat daarmee ook de rest wordt afgedicht, maar totdat ik over een paar weken een blaastest kan doen (kijken of ik nog steeds door het gat kan blazen dus), weet ik het nog niet.
Ik hou je op de hoogte.
Overigens: de pijn viel alles mee. Maar die grote roze pillen helpen natuurlijk ook wel... Heftig, maaaaaannnnn....