26 april 2006

Tussendoor: Ik ben aangenomen bij Dutch Directions!

Oplettende lezertjes hebben misschien het onlangs toegevoegde Dutch Directions logo opgemerkt dat deze week rechtsonder het blog is verschenen.
Dit houdt in dat ik ben toegelaten tot het netwerk van Dutch Directions. Nou denk je misschien, wat is dat in vredesnaam, maar dat is een groep bloggers die proberen om de meest interessante en kwalitatief hoogwaardige weblogs van Nederland en Belgie bij elkaar te krijgen. Dat is ongeveer een samenvatting van hun eigen omschrijving.
Als je lid wilt worden van dat netwerk moet je je aanmelden, en dan wordt je blog door de aanwezige leden beoordeeld, en dan mogen ze stemmen of je wel of niet goed genoeg bent.

Mijn toelating is niet helemaal zonder slag of stoot gegaan trouwens, want er waren nogal wat mensen die mijn lay-out en kleurstelling niet iets vonden om over naar huis te schrijven. Tja, ik zelf vind het juist wel mooi strak, duidelijk, leidt niet af enzo. Maar goed, net zoals Jan des Bouvrie zijn aanhangers en tegenstanders heeft, geldt dat natuurlijk ook voor de lay-out van een blog.
Ook kan het zijn dat het feit dat ik maar hoogstens 2 keer per week iets plaats, nog meegespeeld kan hebben. Vrijwel alle andere blogs die lid zijn hebben namelijk een aanzienlijk hogere frequentie, soms wel meerdere keren per dag. Tja, daar heb ik echt geen tijd voor, vandaar dus bij mij maar twee keer per week. (Of drie keer per twee weken. Ongeveer. Dat is wel ongeveer mijn streven. En soms is het iets vaker, zoals nu.)

Uiteindelijk vonden ze gelukkig mijn "content", de inhoud dus, toch zodanig bovengemiddeld goed (en dat zijn hun eigen woorden) dat ik toch lid mocht worden. Hoera!
Kortom, ik heb een kwaliteitsblog, met "Smaakpolitie-oké-keurmerk-voor-blogs"-sticker.

Het heeft wel even geduurd voor ik over de schok heen was. Ik bedoel, oké, ik doe mijn best, maar anderen moeten het toch ook maar weer leuk vinden hè. Het blijft toch een mening...
En ik ben tenslotte niet altijd even subtiel! (Wel altijd eerlijk en met respect trouwens, maar dat is weer wat anders dan subtiel natuurlijk.)

In ieder geval een enorme en hele welkome stimulans om door te blijven gaan met mijn recensies, verhalen, belevenissen, recepten, gedichten, en noem maar op. Ik heb er weer helemaal zin in!

Tot slot nog een lekkermakertje: Binnenkort kun je in ieder geval de volgende recensies verwachten: Film: "Walk the line" (die over het leven van Johnny Cash, met Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon), Theater: "Kort door de bocht" van Vincent Bijlo, DVD: "Grey Gardens" (naar aanleiding van de voorstelling "Zwanenzang")...
Blijf dus lekker terugkomen!